Thursday 31 May 2012

PROGRAM ROADSHOW YAYASAN SABAH SEPAKAT 1 MALAYSIA
          Program Roadshow Yayasan Sabah 1 Malaysia telah berlangsung di Kg Lormarlong Kunak pada 29 Mei 2012 . Program ini telah dirasmikan oleh Y.A.B Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman , Ketua Menteri Sabah. Terdapat pelbagai pengisian program tersebut antara lainnya ialah pameran Yayasan Sabah, Booth RTM, Hasil-hasil pertanian khususnya di Daerah Kunak dan acara yang meriah ialah Cabutan Tiket Bertuah yang memberikan hadiah seperti TV Plasma 42 inci, Basikal, Laptop dan sebagainya. 



          Pertubuhan Bajau Bersatu Sabah (USBO) tidak ketinggalan berkerjasama dalam program tersebut iaitu dengan mengenengahkan Penari-Penari Kebudayaan Bajau Daerah Kunak (USBO) bagi memeriahkan lagi majlis tersebut. Penari-penari mengiringi persembahan artis Sabah yang tidak asing lagi iaitu Rash dan Lobo yang didatangkan dari Daerah Semporna. Syabas Kumpulan Kebudayaan USBO Kunak.


By: MaWaR PuTiH ( USBO Kunak)

1 comment:

  1. Salam Denakan,

    UNITED SABAH BAJAU ORGANIZATION (USBO) sudah dikenal baik oleh masyarakat Bajau di serata Indonesia. Bahkan USBO telah membuka mata dan hati kaum Bajau di Indonesia bahwa "persatuan" (united) perlu terus dibina untuk membuka gerbang kesejahteraan, kemakmuran, dan pada akhirnya menumbuhkan rasa cinta dan bangga menjadi Kaum Bajau.

    Semoga USBO terus berjaya.

    Salam hormat saya,
    ZULKIFLI
    I am Bajau and proud to be son of Bajau.

    ReplyDelete